Zaterdag 2 juli 2016 - Reisverslag uit Fossbergom, Noorwegen van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Zaterdag 2 juli 2016 - Reisverslag uit Fossbergom, Noorwegen van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Zaterdag 2 juli 2016

Blijf op de hoogte en volg Gerda

05 Juli 2016 | Noorwegen, Fossbergom

De afspraak met de engelstalige gids was om 11.00 uur. We zaten in de kerkbanken van het beroemde houten kerkje uit de 11e eeuw, met verschillende aanpassingen door de eeuwen heen. De gids vertelde de geschiedenis en wie van de dorpsgemeente op welke plekken zaten.
Interresant was het feit, dat de toenmalige criminelen op een verhoogde bank moesten zitten, zodat iedereen ze goed konden zien.
We kwamen uit de kerk en wat zagen we in de lucht vliegen? Motoren!!
Ze jumpten met de raarste capriolen voor ons…..
Dit was de generale repetitie voor een latere show, spannend om te zien, en dat zonder entreegeld!
Op naar de volgende attractie en dat was abseilen over de kolkende rivier….en jahoor, Ton kon het niet laten…resultaat was een natte broek en schoenen, omdat hij vergat z’n voeten op te tillen!
Het zonnetje scheen en de meesten dronken wat op de terrasjes of terug bij de camper.
Het was fijn, dat de camping in het centrum ligt, want af en toe een buitje, we konden schuilen in onze eigen campers.
Wat later in de middag is ook Henk nog wezen abseilen, die hield alles droog, want hij hing niet stil en trok op tijd zijn benen op…….
Voor de liefhebbers was er een Taco-buffet in het camping-restaurant, en daarna kon er nog voetbal gekeken worden aldaar.

Gerda

Een mooie reis maken door Scandinavië, beginnend in Helsinki en via de Lofoten naar Kristiansand. We hebben er zin in en na de Kennismakingsdag in Doorn, het kan nu niet snel genoeg gaan naar 31 mei!

Actief sinds 18 April 2016