Maandag 6 juni 2016 - Reisverslag uit Manamansalo, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Maandag 6 juni 2016 - Reisverslag uit Manamansalo, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Maandag 6 juni 2016

Blijf op de hoogte en volg Gerda

06 Juni 2016 | Finland, Manamansalo

Als jullie de filmpjes van Jacques willen zien en horen, Simon speelt een deuntje mee in het Mechanische Muziek Museum!! klik even op zaterdag 4 juni 2016.....

Vandaag een niet zo lange route, door de Finse regio Kainuu…. Sommige deelnemers gaan nog eerst even naar Kuopio, wie weet is de kathedraal open, jahoor..zij hebben geluk! En ook het leuke gedeelte met de markt, ze hebben alles kunnen bekijken. Een goede hint voor volgend jaar, zo leer je nog iedere dag.
De meesten hebben keurig de route gereden wat de bedoeling was, en op het eind de veerpont gevonden, want we moesten naar een eiland….laat nu 1 camper te ver zijn doorgereden en het eiland bereikt heeft via de brug aan de noordkant….het moet niet gekker worden!!
We staan wederom op een mooie natuurcamping, Manomansalo…..zeer ruim, en prachtige plekken onder de bomen, dus niemand verwacht tv-ontvangst te hebben…..nou…het is Henk, die door minimale ruimte heen, satellietontvangst heeft, de bofkont!!
De zon schijnt, niet zoveel wind, beetje fris, dat wel…
Om 19.30 uur gaat Theo het Molka-spel uitleggen aan de liefhebbers, dus we moeten een beetje bijtijds eten.
De meesten kennen het spel niet, dus Theo doet zijn best om het goed uit te leggen, het is niet zo ingewikkeld, maar het lukt vaak niet.
De teams streden om de eer, was erg leuk om mee te meken!
We zijn al erg hoog in Finland, de zon gaat amper onder. De fotografen moeten erg lang wachten voor een mooie zonsondergang aan het strand. Naar verwachting is dat rond 12 uur vanavond.
Morgen een verblijfsdag op dit eiland, met wandelen of nietsdoen of iets anders, maakt niet uit!

Gerda

Een mooie reis maken door Scandinavië, beginnend in Helsinki en via de Lofoten naar Kristiansand. We hebben er zin in en na de Kennismakingsdag in Doorn, het kan nu niet snel genoeg gaan naar 31 mei!

Actief sinds 18 April 2016