Zondag 5 juni 2016 - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Zondag 5 juni 2016 - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Zondag 5 juni 2016

Blijf op de hoogte en volg Gerda

05 Juni 2016 | Finland, Kuopio

Even een verslagje van vandaag, de weersvoorspelling was niet zo denderend….we kwamen uit de camper met 10 graden, en er dreigde heel veel regen… het werd een ochtend met wandelingen, klusjes, er kwam nog een monteur voor een reparatie, het bleek achteraf een kwestie van 2 stekkertjes, maar na de lunch, om 13.30 uur ( gisteren gevraagd of alles nog in orde is met onze reservering, jahoor!!) stonden met we meerdere laagjes kleding voor de verwachte kou, helemaal klaar bij de steiger op onze camping, maar is was geen boot te bekennen.
Mopper de Mopper…..hup naar de receptie… medewerkster belt, helaas de boot heeft pech, oliefilter moest vervangen worden. De boot kwam bijna een uur later, allemaal instappen!!!
Na een tochtje van een half uur, arriveren we in de passagiershaven van Kuopio, en gingen op onszelf wandelen.
Er is een mooie kathedraal vlakbij, open tot 18.00 uur…….komen we eraan..doet de koster de kerkdeur dicht! Nouja..het was 15.00 uur!!! Kloppen en bonken hielp niets!!
Toen doorlopen naar het leuke koophalletje en de Pikku Pietarin, het handwerksteegje…..nou, ook gesloten.
Toen zijn de meesten maar een warm en open winkelcentrum ingewandeld en koffie met wat lekkers genuttigd.
De tijd vloog, terug naar de boot gewandeld, en weer naar de camping teruggevaren.
De reisbegeleiding had gisteren met de restauranteigenaar afgesproken, omdat we in het gebied van de rendieren gaan komen, dat hij zijn best zou doen om een rendierengerecht te maken voor de liefhebbers.
We hadden geinventariseerd en vanavond om 18.00 uur was het zover…..we aten Rendier, Aardappelpuree en Bessen!!! Van de 32 deelnemers aten er 27 rendier! En de overigen een aangeklede hamburger.
We hebben genoten, en koffie toe of een ijsje toe.
Voldaan wandelden we naar onze campers.
Morgen gaan we camperen op een eiland in een meer, en blijven er 2 nachten….