Donderdag 9 juni 2016 - Reisverslag uit Kuusamo, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Donderdag 9 juni 2016 - Reisverslag uit Kuusamo, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Donderdag 9 juni 2016

Blijf op de hoogte en volg Gerda

10 Juni 2016 | Finland, Kuusamo

Ondanks de slechte weersvoorspellingen, vannacht geen storm en regen.
De zon schijnt, het is 6 graden..
Voor de liefhebbers ligt vandaag het Berenpad te lonken om belopen te worden.Het hele traject is 80 km lang, en is verdeeld in gedeeltes.
Voor de deelnemers, die gezamenlijk 5 km willen lopen, starten we om 11 uur vanaf de NKC-vlag. Ton heeft de route vanmorgen voorgelopen, om te kijken of het voor ons te doen was.
De weergoden waren ons zeer goed gezind….Met een groep van ruim 20 deelnemers wandelden we over het Berenpad, en we hebben de kleine waterval bewonderd.
Men kon beslissen, of het pad terug te gaan naar de camping, of nog het Natuurspoor te volgen. De eerste groep deed er 1,5 uur over en de tweede groep 2 uur.
Heerlijk in de frisse lucht, in de zon en onze spieren getraind, en als dan bij terugkomst om 13.00 uur het zachtjes gaat regenen, kunnen we zeggen dat we een goede keus hebben gemaakt voor de ochtendwandeling.
Op verzoek van de deelnemers, om 16.00 uur bij elkaar even borrelen, kletsen in de verblijfsruimte, op de solide banken en tafels van hout.
Om 18.00 uur, het regende nog steeds, gingen we naar onze campers.