Dinsdag 21 juni 2016 - Reisverslag uit Straumen, Noorwegen van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Dinsdag 21 juni 2016 - Reisverslag uit Straumen, Noorwegen van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Dinsdag 21 juni 2016

Blijf op de hoogte en volg Gerda

21 Juni 2016 | Noorwegen, Straumen

De dag begon mooi met de zon, maar dat was van korte duur! De prachtige route zagen we nu met het heen en weer schuiven van de ruitenwissers.
Af en toe was het droog… en we zagen onderweg deelnemers koffie drinken en ook lunchen.
De fjorden zijn groots en we genieten van het uitzicht….
Menigeen brengt een bezoek aan de oude boerderij in Husmannsplassen Kjelvik. De moeite waard, je kunt zien, hoe de mensen leefden tot een halve eeuw geleden.
Er zijn enkelen wezen shoppen in het mooie centrum van Fauske, en we rijden allen over stukken tolweg, waarbij we de kronen straks thuis op een overzicht te betalen, thuis gestuurd zien worden.
Iedereen weer veilig gearriveerd, is er om 18.00 uur een korte briefing, met de mogelijkheden voor vanavond en morgen, want we zijn hier 2 nachten op Camping Saltstraumen. En heel belangrijk, vanaf 18.00 uur is het D R O O G!!
Vandaag de langste dag, 21 juni, de deelnemers kunnen vanavond naar een weide lopen met hoog gras. Daar kunnen elanden komen opdagen, volgens de verhalen van de campingbeheerder. Sommigen wandelden rond elf uur die kant op, heel veel moois gezien, maar geen eland.
Boven op een school zagen we een antenne met daarop een ransuil, maar die zat wel heel erg lang stil…warempel, het is een houten beeldje…ha..ha!

Gerda

Een mooie reis maken door Scandinavië, beginnend in Helsinki en via de Lofoten naar Kristiansand. We hebben er zin in en na de Kennismakingsdag in Doorn, het kan nu niet snel genoeg gaan naar 31 mei!

Actief sinds 18 April 2016