Zondag 12 juni 2016 - Reisverslag uit Muonio, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Zondag 12 juni 2016 - Reisverslag uit Muonio, Finland van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Zondag 12 juni 2016

Blijf op de hoogte en volg Gerda

12 Juni 2016 | Finland, Muonio

Vandaag om 10.00 uur worden we door een duitstalige gids rondgeleid over de grootste Husky-farm van Finland, die 420 Alaska- en Siberische honden verzorgen. Onder de overkappingen staan ongeveer 100 sneeuwscooters en net zo veel sleden geparkeerd voor het hoogseizoen in de sneeuw.
We hoorden vertellen, dat de sledehonden wel 60 km per dag kunnen lopen en dat ze, als ze werken, veel vocht nodig hebben, en veel soep nuttigen.
We gaan een keertje het lunchbuffet uitproberen hier in het restaurant, all you can eat voor 10 euro.
Afgesproken was rond 12.30 uur aan tafel te gaan en alle 32 personen doen mee.
Er was een warm buffet, vandaag was het lasagna, met saladebar, en een roomyoghurt met verse bessen. Kofie en thee toe, we hebben prima gegeten.
Nu, om 15.00 uur was het zover….onze acht helden, Roelof, Grietje, Henk,Theo, Jeanne, Willeke, Michèle en Ton gaan het beleven, de kleedkamer in, en er komen 8 oranje, gele marsmannetje tevoorschijn.
Met nog wat andere liefhebbers erbij, we waren met 12 personen in 2 boten en 2 geoefende begeleiders….
Gerda mocht meerijden met de crew om foto’s te maken, en toen de 2 boten met wat natte deelnemers arriveerden bij het kampvuur, waar het water op het kampvuur pruttelde, hadden de gezichten een grijns van oor tot oor!
Iedereen kreeg een diploma uitgereikt, heel leuk!
Ongeveer 17.00 uur waren we weer op de camping en doken er wat mensen de douche of sauna in.
We bereiden ons voor op morgen, de klok 1 uur terugzetten, want we gaan naar Zweden, we rijden naar Kiruna, het gebied van de ijzerertsen.

• 12 Juni 2016 - 13:44

Jobje Kamperman:

Cees en Michèle zijn vrienden van ons en in deze hoedanigheid zijn wij geïnteresseerd in het verloop van jullie reis.
    Erg afwisselend met mooie uitzichten en excursies!!
    Heel bijzonder om nu bij de Poolcircel rond te lopen, wat een belevenis!
    Dank voor het kunnen inzien van de reisverslagen en een goede reis verder!
    Hartelijke groeten van Peter en Jobje Kamperman

• 12 Juni 2016 - 17:59

Cees Friesema:

Hallo luitjes, wat een helden. Michelle is onze buurvrouw en we staan versteld van haar lef.

Groetjes uit Oostenrijk
    Mieke & Cees

• 15 Juni 2016 - 20:48

Karin Pasjes:

Twee van die heldhaftige, geel/oranje marsmannetjes (Roelof en Grietje) zijn mijn ouders. Superstoer!
    Groetjes vanuit een bewolkt Coevorden, Karin Pasjes